Tutorial 01: Grundlæggende Økonomi

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Tutorial 01: Grundlæggende Økonomi

      Efter at du har kigget rundt i et stykke tid, og du nu kender de grundlæggende elementer i spillet, er du nu i stand til at starte med at opbygge din konto. Da de fleste af menupunkterne stadig ikke er tilgængelige, vil vi starte med opførelsen af bygninger, mere præcist med at bygge miner, som er ansvarlige for ressource produktionen.

      ==Opbyggelsen af ressource forsyningen==

      Venligst skift til menuen, ved at klikke på knappen "ressourcer", og der skal du klikke på den første bygning i listen: metal minen. Ved at klikke på "forbedre" knappen, vil de nødvendige ressourcer trækkes fra dit lager, og en nedtælling starter. Efter denne nedtælling kommer til slutningen, har du bygget din første bygning, Metal Mine level 1. Uden energi, er minen ikke er i stand til at producere nogen ressourcer, derfor skal du vælge at bygge et Solkraftværk. Indtil da, vil der ikke blive produceret Metal , som du kan se i ressource indstillinger.

      Hvis du ved et uheld starter opførelse af en forkert bygning, kan du stadig annullere det, mens det bygger. For at gøre dette, skal du rulle lidt ned til, hvor du kan se den nuværende bygge kø under "Bygninger" og klik her på det røde "X". Nu skal du bekræfte følgende sikkerheds spørgsmål og opførelsen vil blive annulleret, og alle ressourcer bliver tilbagebetalt 100%. Hvis du opdager din fejl for sent, og bygningen er afsluttet allerede, kan du ikke annullere den længere. Det er muligt at nedrive færdige bygninger, men i stedet for at få dine ressourcer tilbage, er du nødt til at betale ekstra ressourcer til nedrivningen. Da dette ikke anbefales i starten af spillet, er det bedre at være forsigtig med, hvilke bygninger du sætter under opførelse.

      Den første mine producerer nu en konstant strøm af ressourcer og selvfølgelig er du nødt til at gå lidt videre. Udover Metal Mine, er Krystal Mine meget vigtig, senere Deuterium Synthesizer. Med dem, har du alle 3 typer af ressourcer dækket ind. Da du kun kan bygge hver bygning en gang på hver planet, du er nødt til at opgradere deres level. Med hver level, vil omkostningerne til et nyt level stige og din produktion vil stige. Også nedrivnings omkostningerne stige med højere levels.

      Sørg også for at du opgraderer dit Solkraftværk tilstrækkeligt, fordi dine miner kun kan producere 100%, hvis du har nok energi. Du kan se om du har nok energi ved at kigge på ressource listen. Når din energi niveau er vist med rødt, skal du opgradere dit solkraftværk hurtigst muligt. Hvis der efter du har bygget dit solkraftværk stadig er vist energi med rødt, kan du gå til din ressource indstilling og ændre produktions faktor af nogle miner, så dine andre miner kan producere 100%. Ved at fin tune din produktion, kan du ofte hurtigere skaffe de nødvendige ressourcer til dit næste byggeprojekt. På et senere tidspunkt i spillet, har du 2 andre alternativer til energiproduktion foruden solkraftværk (Solar sateliter og Fusionskraftværk). Dette vil blive forklaret i <<Energiproduktion>>.

      Tutorial belønning:
      Under "?" tegnet finder du tutorial som er forklaret i guiden <<Tutorial 00: Første Skridt>> Så snart din planet har en Metal Mine level 4, en Krystal Mine level 2 og et Solkraftværk level 4, vil du modtage 150 Metal og 75 Krystal fra ingame tutorial.

      Begge disse ressourcer er specielt vigtige i starten af spillet. Inden længe vil den tredje ressource, som er kaldt deuterium, begynde at spille en central rolle. Derfor skal du opgradere din Deuterium Synthesizer til level 2. Pas på, produktionen af Deuterium koster en masse energi og går meget langsomt. Sørg for, at Solkraftværk level er tilstrækkeligt højt. Når du er løbet tør for ressourcer, er du er nødt til at vente, indtil din miner har produceret nok til at finansiere det næste level.

      I den næste guide vil du finde oplysninger om forkellige typer bygninger i OGame.